välbehövd semster

Då har man kommit hem från Krakow då och jag måste säga att det var en av dom bättre resorna jag har gjort! Allt var verkligen bra, maten, vädret, personerna och självklart resesällskapet.
Vi hann med allt från att se på turistattraktioner till att prova det traditionella köket... måste säga att polacker kan laga mat, även om man lätt har lyckats gå upp ungefär 5 kilo... kan ju inte ha något med att göra att man fick i sig en hel del öl under resan.
Men som sagt, underbar resa och 28 grader och strålande sol har verkligen gett mig ny energi för att jobba några veckor till innan nästa semester hägrar.

Något jag och anna som jag åkte med alltid gör när vi är ute och reser är att hitta en bar nära hotellet och där tar man barplaten och pratar med bartendern.. även denna gång hittade en underbar familjeägd bar och där sonen och pappan gav oss bra tips och många skratt....
Vi fick även möjligheten att träffa på Stephen Spielbergs scenograf för Schindlers list.... väldigt speciell man måste man säga ;)

Men jag kommer lätt åka tillbaka dit för jag måste säga att Krakow slog till och med Prag.. och det säger en del... så jag kommer rekommendera detta till alla som är intresserad av att se lite andra städer än bara dom gamla vanliga....

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback