Äkta vän...

När man ena sekunden kan vara dödligt allvarlig och bara sekunder senare skratta så man gråter säger så mycket om personen man pratar med.
En av mina bästa vänner är tyvärr inte i närheten av mig så det blir mycket samtal istället men jag vet att jag alltid kommer ha henne i mitt liv. Önskar dock att jag kunde träffa henne mer ofta än jag gör idag.. men det ska bli ändring på det hoppas jag...

Men idag har jag haft ett bra samtal när jag kände en viss oro i kroppen, dock kunde hon prata bort oron för att få mig att inse att jag är den jag är och ingen skall ändra på det eller att jag ska jämföra mig med andra..
Sen att hon även upplyste mig om att jag verkligen skall ta tag i tillfället och ge allt av mig själv när det är någon bra som tar mot det....
Det är alltid lika underbart att använda henne som ett bollplank för hon kan verkligen ge mig svaren!
Fast å andra sidan var dagens problem bara riktiga I-landsproblem men ändå.... nu är dom bortblåsta :)
Fast det är ju klart att man undrar ibland om man är bra nog för personer....
Om man kan ge det som dom är värda eller vara den personen dom vill ha...
men som sagt, vännen pratade mig till rätta och det känns himla bra.. för även I-landsproblem är till för att lösas :) Detta är verkligen en vän som har suttit vid min sida när det värsta har kunnat hända mig har hänt, gett mig insikt till att jag kan må bättre och jag är värd mer än det som händer just då. En vän som jag mer än en gång har fått ringa i hel panik för att jag har hållit på att gå sönder... men även för att jag vill att hon ska vara den första som kan dela min glädje.......

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback