kan man vara kär i kärleken?

På en dag har jag sett flertalet olika sätt att se på kärlek.
Självklart handlar det om att man gillar en person men är människor idag på sådan jakt för att hitta den där drömkärleken som prinsessor får i disneyfilmer? Eller sån kärlek som Sandra Bullock hittar i var och varannan film?
Visst vill alla hitta dom där rosa moln som man gör det mesta för att kunna sätta sina fötter på, men kan man bli blind?
Jag skulle självklart själv vilja hitta denna kärlek, en kärlek som jag inte har hittat än... Visst jag har varit kär, visst jag har sagt att jag älskar.... Men har jag satt mina fötter på rosa moln.... nej..
Men är inte alla tjejers dröm ett sagobröllop med sin prins där man lyser av lycka medan musiken och folket står och jublar för att just dessa människor har hittat varandra? Kanske men hur många lyckas hitta detta?
Kanske ska man nöja sig med ett litet vitt moln som håller för båda fötterna och som man känner sig hemma på?

Eller är man på jakt efter något annat, så som pengar, makt? kan man vara så kär i pengar så man ser checkboken med ett likatecken med personen man träffar? Att man söker kärlek genom den högsta möjliga årsinkomsten?
Tyvärr tror jag att det är alldeles för många som går mot denna kärlek.. men här är inte molnen rosa, dom har en grönaktig färg som skimrar dollartecken i vart hörn.
Är det en Anna Anka-väg man går då?
Desto mer pengar, desto mer tillfredsställningar innan jobbet ger man sin man? Jag tycker ju dock att detta är en absurd tanke att se på kärleken, eller kärlek? Detta är inte kärlek!
Fast tyvärr är det ju många som ser det som kärlek och ett leende kostar ingenting.. än... Men jag lovar, när man träffar på en sådan här person så kommer det där leendet kosta så fort du vill ha ett leende.

Jag kanske har en rätt så lätt syn på kärlek ändå.
Jag vill känna ett pirr så fort det kommer ett samtal från den personen, jag vill skynda mig hem bara för att jag vet att det är någon där som väntar på mig och att kunna säga - älskling jag är hemma, ska ge ett leende...
bryr mig inte om sagobröllop eller checkhäften...
Att vilja ge hela sig själv till någon, kropp och själ.... Det är kärlek....

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback