hur tar man självmord??? fy fan!!!



Bara genom att skriva ordet "hur" så kom dessa alternativ upp... för det första, hångla? ja om man behöver googla det så kanske man inte är redo för andra basen kanske??? Då kanske man ska leka med radiostyrda bilar och barbies en liten stund till....
Sen kom det som fick mig att hoppa till!!!!
hur tar man självmord???????????????????
WTF!!???!?!?!?!?

Att google ens ger ett sånt förslag tycker jag var helt absurt sjukt!! hur tar man lättast självmord? ja om du är feg så tar du  piller och om du verkligen vill få rubriker så hoppar du från rådhusets torn? Visst nu skriver jag detta innan jag ens kollade upp vilka sidor som kom upp under den rubriken.. men det är nog för jag vet  att jag kommer bli så jävla förbannad över resultatet!

Sen när man hoppar ner några rader så hittar man hur  man skriver en CV. Detta var det enda vettiga jag hittade där kan jag säga.. och användbart..... men visar detta hur svenska folket använder internet? kolla upp hur man hånglar på bästa sätt och " här har du hundra sätt att avsluta ditt liv"?

Inte undra på att Sverige är ett av de länder som toppar listorna med lyckopillersrecept!! vi vet inte hur vi hånglar och vi vill ta livet av oss... bra jobbat sverige!!

okey jag kunde inte hålla mig!!!! jag går in på dom sidor som rekommenderas och hittar sjalvmord.com... där hittar jag bland annat hur jag finner modet till att ta mitt liv!!

Citat från sidan:

Finna modet att dö

Vad ska man göra för att hitta modet att "gå hela vägen"?

Man går igenom mänga känslor när man tar ett sådant hät svårt belsut. Det finns många saker att tänka på och om man ska hänga kvar i en dag till eller inte? Ibland har man bestämt sig, men finner ändå att modet sviker när stunden kommer. Här är några förslag på idéer och metoder du kan pröva för att förhoppningsvis överkomma din rädsla för döden.

  • Droger
  • Fantasier
  • Börja med någon våghalsig sport eller aktivitet som bungyjumping eller bergsklättring
  • Skriv ner din oro
  • Övervinn en fobi
  • Se på mycket skräckfilm
  • Sammanställ en lista på din suicidprocedur och öva på punkterna som leder upp till självmordsförsöket

Visst jag inser att man kan hitta allt på internet men kom igen!!  förstå när ungdomar som är ledsna för att deras första kille/tjej gör slut och dom tror att livet är över hittar en sån här sida!! vad tror ni då kommer hända???

Nu vet jag att jag kommer spärra många sidor på datornerna när jag får barn!!!

Sveriges riksdag försöker hitta såna som drar ner lite film men gör de något åt såna som lägger upp såna här sidor???? nope!!! kanske borde prioritera om nu sverige och regering!!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sara

det var det bästa inlägget jag någonsin har läst! jag ska direkt kolla upp denna sida och spärra den eftersom jag har 2 tonårsdöttrar... förstår inte att sådana sidor blir borttagna med en gång! tack för infon...

Postat av: jonas

Jag har varit där men mina vänner fick mig att insse att mitt liv är värt att leva.... jag grät när jag gick in på sidan!!! att ta upp saker som vilka daagar som är bäst och hur man ska göra och allt annat!!! fy fan!!! du kunde inte sagt det bättre.... kan mna polisanmäla den sidan?

Postat av: Anonym

såna sidor borde förbjudas!!!!!! tack för att du får upp ögonen på folk!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback