Stockholm pride... lägg ner!!

Snart är det dax för årets pride igen och i år har tydligen den temat "makt"... så som förra året hade den temat "hetro"... hur tänkte dom då??? jag menar, pride är ju homo.. inte hetro... ska vi börja driva med hetrofolket nu eller vad då?
Eller i år skall homofolket ta makten???

är det bara jag eller är detta inte lite för mycket?

Om vi nu flator och bögar skall passa in i samhället och vara likasinnade med övrig befolkning ska vi då ha rätten att ha en egen festival???? det är ju som att alla som har en sne vänstertå skall få en egen festival och gå sin lilla parad och skrika ut att dom är normala och kräver samma saker som dom som har raka tår....
okey jämförelsen sög rätt så bra men jag har brist på fantasi just idag.....

Nä!!! bögar och flator!! om vi nu vill så gärna bli som alla andra kanske det är på tiden att ändra oss själva först...
bögar, gå inte upp i falsett så fort ni pratar och flator, börja se ut som tjejer och inte män som är mer manliga än män i sig själva!
Visst nu kastar jag sten i glashus för att jag är inte femme eller ser ut som ett blont våp från östermalm, men jag har inte prideflaggor hängandes i varje hörn i min lägenhet och jag är inte den som skriker - jag är gay och jag är bäst under paraden! även så kan jag faktiskt gå någonannanstans när jag ska ut på krogen än bara gayställen...

Allt behöver inte vara så JÄVLA GAY!!!!!!!

Visst det är jättevackert att alla ska kunna älska en viss person även samkönade men kom igen!! en festival för att få möjlighet att visa upp hur jävla gay du är???
Ja det är verkligen ett sätt att vara en del av samhället och vara likasinnig med alla andra. SUCK!!

Nä det blir ingen pride för min del för jag behöver inte visa upp min "gay-ighet" till alla som kollar på paraden så som dom kollar på apor i bur..... fast nu måste jag få inlägga en sak... Är det så "vi gay" vill visa oss? kolla bara på vissa som går i paraden!!!
bögar som transar som ser ut som kopior av pamela anderson eller någon hora som man har letat upp på malmskillnadsgatan eller dom där PK-flatorna som går utan kläder och visar både hängbrösten och de hårbeklädda armhålorna??? Visst det finns fina saker oxå så som Marco som alltid lägger ner stor energi och tid för att få paraden till att hålla en viss klass... men sen då?

nej tack säger jag bara.....  

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tess

Haha gulle vilken bra krönika!! Du är bara bäst. :D :D Keep it up. Puss <3

Postat av: onnozel

Tack söt!! kul att höra att det e någon som uppskattar mina skrivna ord :)

Postat av: Prinsessan



Jag och prinsen fick oss ett gott skratt här till frukosten du ÄR underbar <3 <3

Postat av: onnozel

hehe.... så nu får jag dig att skratta till frukostflingorna oxå alltså ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback