hon ÄR prinsessa! låt henne göra som hon vill!



Först å främst måste jag säga att jag är helt för monarkin i Sverige.
Det är den svenska historien som fortsätter genom vår tid och jag tycker att vissa saker ska bara vara som dom har varit genom tiderna.... Nymodigheter i all ära men någon måtta får det vara tycker jag...
Jag gillar kungafamiljen och dess anor... det är något som en patriot skall vara stolt över!
Visst dom gör inte så mycket som faller inom den svenska politiken men dom gör något för samhället...

Men idag när man kollar på tv4 och deras extrainsatta program som skall täcka bröllopet så kommer en fråga på tal.
-Är det fel att Viktoria vill bli överlämnad av sin far?

heja heja! nu fick feministerna något att sätta tänderna i!!!

Det är inte jämnställt och det är kvinnoförnedrande att bli behandlad som ett boskap, lämnas från en man till en annan som en sorts egendom.. Det är så jävla typiskt SVENSSSON!!!! vi måste tydligen alltid ha något att hacka på!
Varför inte bara tänka att det är kungens lilla tjej som skall ta ytterligare steg i sitt liv och den symboliska synen på detta är att hon lämnar hans hem och han, stolt som en tupp, går hand i hand med henne en sista gång för att lämna över henne in i äktenskapslivet.
Ett väldigt förfinat sätt av att pappan öppnar dörren för sin lillas tjejs nya kille och slänger ur sig kommentaren - om du gör henne illa så kommer du med mig att göra.... okey kanske inte riktigt men man ser likheterna... även om giftemål är mycket trevligare och pappan redan har godkänt killen i fråga.

Jag tycker det är otroligt fint att pappa kungen vill vara med i arrangemanget och "ge bort sin dotter"... gulligt, ödmjukt, fint och lite annat sött!

Men nej då! först skall svensson klaga på Daniel, sen skall det klagas på att svenskarna får betala bröllopet, sen klagas det att vägarna stängs av och nu detta.... visst är det lätt att ge sin åsikt i en SIFO- undersökning?

Jag ser hellre att mina skattepengar går till Viktorias bröllop än till någon bidragsfuskande jobbskygg person som ligger hemma och pillar navelludd hela dagarna och klagar över att dom har för mycket fritid....

Nä jag tycker att detta är en av dom större positiva sakerna som händer i Sverige just nu! så låt Viktoria få sitt prinsessbröllop som hon säkert har drömt om sen hon var 5 år och lånade mammas klänningar och klädde ut sig till brud och gifte sig med nallebjörnen fredriksson....

Det enda jag inte tycker om under denna dag är att jag inte kan delta på det sätt jag vill... :(

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback