schlagerlåtar fattar läget och romantiken!

Jag ska erkänna något... jag älskar riktiga schlagerlåtar!
jepp så är det, även om det inte verkar så för att oftast så dundrar det ut en massa rock
eller hip hop från mina högtalare... men sätt på en Linda Bentzing låt och jag flyger upp och
börjar sjuna med!!
Hur svårt ska det va? en evighet, det gör ont... ja det e bara att välja för jag vet att nästan alla
kan sätta sig in i texterna... även jag ljuger så bra... vem fan har inte spelat det spelet???

Vem har inte känt som PHs dänga det gör ont? Eller vem har inte fått sån egotripp som Linda sjunger om i hur svårt kan det va?
Jag kan säga att jag är i ett stadigt tillstånd mellan dessa låtar... oftast.... med en liten touch av Carolas gamla låt främling... visst när det e riktigt illa så kan jag nog nynna på Arjas Vem är du, vem är jag... men oftast är jag inte så förvirrad.. eller vänta... jo det kanske jag e mest hela tiden!

Men men.... Det jag ville komma fram till med dessa låtnamnsbabbleri är att jag känner igen mig...

ska vi plocka körsbär? jo tack! det hade man oxå kunnat hoppas på..... fast jag måste inse att schlagerlåtar är mer romantiska av sig än dagens människor... det är ju nästan lite komiskt... men men.. gilla läget och sjung med!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback