Tjänstevikt????

Som alla andra tjejer så lider även jag av spegel och måttsyndromet.
Att man aldrig är nöjd med sin kropp verkar vara ett bestående men hos de flesta men även hos de flesta så klagar man över det, tid som otid, utan att göra någonting. varje gång ett nytt plagg åker på så kommer den spontana kommentaren -jag e tjock!
men nä! Om man känner så borde man kanske göra något åt det?

Mitt förslag är att få för mycket jobb, för mycket tankar, många jobbiga projekt, gärna sådana som både är stressande och muskelkrävande och sen men inte minst, börja träna..... Glöm oxå även allt som har med snabbmat att göra om snabbmaten inte innehåller kaffe och en cigg för att du inte hinner med något annat!

Jag börjar se mitt mål nu men det är en liten bit kvar men man ser ljuset i tunneln så att säga.....
Sen kanske man inte ska tänka på hur man mår psykiskt för då borde man nog spärra in sig direkt...
Fast en daglig motion av trädgårdsarbete, uppskruvning av IKEA-möbler och en massa stress har äntligen gett resultat!
Visst jag har väl fått in några träningspass oxå men inte så många som jag hade velat. Dock har jag åtsidosatt sömnen till att gå upp på morgonen för att träna ca 3 dagar i veckan... jag menar, man klarar väl sig med ca 4-5 timmars sömn varje dag?
Sen är det bara att slänga i sig en proteindrink och sen iväg till gymmet.

Nästa inside från mig är när man har en timma över eller dyl så kan man alltid hitta på projekt, så som att marathontapetsera ett rum, lägga klinkers, bygga något kul eller något annat som både är kroppsligt jobbigt och sen så blir det ju faktiskt ett bra resultat... om man vet vad man gör...

Sen att man har för mycket i tankarna hjälper saken oxå för att när man tänker på saker så glömmer man bort att tänka på mat! riktigt effektivt! Även här kan man få strålande resultat om man tänker rätt! och sen så glömmer man bort hur gott det vore med en stek och en stor stark! mmmmm.......

Detta är några förslag hur man går ner i vikt utan att gå på allt som heter naturdiet, nutrillet eller dom andra skumma sakerna som företagen försöker lura på oss... för det  är bara att kolla innehållsförteckningen så om man kan sin näringslära så inser man snabbt att detta inte kommer fungera.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback