Älska familjen?

Talesättet, blod är tjockare än vatten har man ju hört i urminnes tider men stämmer det?

Jag har hört om de mest absurda familjeförhållanden genom åren och ibland undrar man om det finns någon kärnfamilj där ute. Allt från incest till föräldrar som inte inser att dom har ett ansvar till barnet som dom har gett livet till. Det får en att börja undra.... och kolla sin egna familj lite närmare....

Jag kan säga att jag inte heller har en kärnfamilj men något som alltid har funnits i vår familj är kärlek.
Min mamma, min syster och min mormor har haft det starkaste banden och jag vet att dom alltid kommer hjälpa och lyssna på mig när det behövs. Det är aldrig någon fråga om man behöver hjälp med något och vi har lika kul över en fika som uppflugna på borden i Aiya Napa med en drink i handen.
Visst vi kan bråka som vilken familj som helst men vi alla vet att vi alltid kan se över det när det behövs.

Kommer ihåg sista gången jag var riktigt arg på mamma och syster och det var ungefär 6 år sen när dom hade insett sanningen om min dåvarande. Dom hade insett att hon inte var den hon utgav sig för att vara, utan en förskingrare och mytoman som höll på att få mitt liv förstört. När dom slängde bevisen upp på bordet så kunde jag inte tro det utan blev så arg för att dom hade inkräktat på mitt privatliv och dessa bevis var bara strunt.
Men som alltid så hade dom rätt och när jag insåg det så fick dom stå ut med mig gråtandes, skrikandes i flera veckor.. men dom fanns där för mig även när jag hade skällt ut dom och nästan tagit avstånd från dom.

En annan sak är min fars sida av släkten.
En del som jag verkligen har tagit avstånd från!
Finns nog bara ett undantag på den sidan som jag fortfarande tycker om, men resten är inte ens vatten värd i mina ögon.. så här kan jag säga att blod och vatten är värdelöst.
Men det är mitt val att ta detta avstånd och det är inget jag ångrar. Tänker inte gå in på detaljer här för jag vill inte ens smutskasta dom värdelösa.....

Men även om jag inte har en kärnfamilj så vet jag att jag har den bästa familjen man kan önska sig!
Dom har alltid tagit mig för den jag är och valen jag har gjort i livet har inte alltid varit dom bästa men dom har godkänt dom oavsett... Eller rättare sagt, dom höjer inte ens ögonbrynen bara för att dom vet att jag alltid går mina annorlunda vägar.

Min familj, min säkerhet, mitt liv..... älskar er!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback