Ödets ironi..... men hon överlevde...

En halvtimma ca efter att jag skrev om min underbara chef som gick bort så fick jag en helt ny upplevelse..

Nu förstår jag varför jag har valt mitt yrke och vilken bra kollega jag jobbar med!
Vi hittar en yngre kvinna inlåst på en toalett och vid första tanke trodde man ju självklart att hon hade druckit för mycket och däckat men så var inte fallet!
Hon hade tagit sig till ett köpcentrum på en torsdagskväll, slängt i en 5-krona till toaletten och gått in...
Vad som hände exakt där inne vet jag inte men jag vet hon ville avsluta sitt liv....
Efter minst 50 tabletter och sprit och en avstängd mobiltelefon....

Men jag och kollegan lyckades hålla henne vid liv fram tills ambulansen kom till platsen och dom förde henne till akuten.....

Jag hoppas verkligen att jag gjorde henne en tjänst eftersom hon bara var ca 15-16 år  och har många år kvar att leva.. inget är värt att ta livet av sig vid den åldern... men frågan jag ställer mig är varför just på en skitig låst toalett på ett köpcentrum?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback