tragiskt.....

Visst jag har själv valt mitt yrke men fasen va hemska saker man får se....
Det är allt från dödsfall till småtjejer som snattar....

Visst jag har fått en rätt så bitter syn på de som kallas socialfall, så som uteliggare, pundare och alkholister...

Men kanske inte så konstigt när jag väl pratar med dom och dom anser att alla är idioter och att dom inte bryr sig ett skit om omvärlden.
Det var som en kvinna som vi grep för snatteri (100 kronors rositaflaska).
Jag försökte få henne att förstå att genom att hon snattar denna sak så kommer detta resultera i att notan till staten och svenskars skattepengar uppgår till minst 100 000 kr!
Vad kan man få för så mycket pengar? jo en dagisplats för ett år, skolböcker för en högstadieklass för ett år, en god väg för ett bra pensionärshem.....
Men svaret man får är att hon har minsann betalat skatt i 10 år! självklart frågar jag henne hur länge hon har levt på socialbidrag och då var svaret 20 år... förstår dom inte vad dom gör för sverige?????

Självklart kommer jag försöka prata med alla som jag griper men efter 10 år med samma yrke så känner man att det inte är så mycket som fastnar hos dom... dock händer det undantag med de är för få och för sällan...

Det som får mig att fortsätta är det att jag tror jag gör mer skillnad på jobbet än sossarna när de sitter på sammanträde på rosenbad..... därför fortsätter jag och därför ger jag inte upp hoppet...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback